Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie služieb prevádzkovania verejných nabíjacích staníc e-ŠTEKER pre vozidlá s elektrickým alebo hybridným pohonom


Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) platia pre poskytovanie služieb verejného nabíjania vozidiel s elektrickým alebo hybridným pohonom (ďalej len „elektromobily“) a spoplatnenie za nabíjanie prostredníctvom on-line portálu EVMAPA umiestneného na webovom rozhraní www.evmapa.cz (ďalej len „webové rozhranie“), medzi spoločnosťou (ďalej len „prevádzkovateľ“)

Fragmer, s.r.o.
IČO: 50063308
DIČ: SK2120162660
zapísanou v Obchodnom registri vedenom na Okresnom súde v Nitre, oddiel Sro, vložka č. 39810/N
Adresa na doručovanie: Šoltésovej 5262/13, 94002 Nové Zámky
Telefónne číslo: +421 905 257 573
Kontaktný e-mail: fragmer@fragmer.sk
ako poskytovateľom
a Vami ako užívateľom

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA


V týchto obchodných podmienkach sa používajú nižšie definované pojmy:

  • cenou sa rozumie cena vrátane DPH za 1kWh alebo za jednotku času 1 min. alebo jednorazový poplatok, ktorý je uvedený na webovom rozhraní,
  • cenou za nabitie elektromobilu sa rozumie súhrn ceny elektriny, času a jednorazového poplatku za nabíjanie alebo kombinácia týchto zložiek. Podľa skutočného počtu kWh odobraných zo siete NN 230/400V, dĺžky nabíjania a jednorazového poplatku za využitie nabíjacieho stojana;
  • elektronickým zariadením sa rozumie počítač, notebook, tablet, smartfón alebo iné podobné koncové zariadenie;
  • nabíjacou stanicousa rozumie nabíjací stojan pre elektromobily spravovaný prevádzkovateľom;
  • poplatkom za využitie nabíjacieho stojanasa rozumie poplatok, ktorého výšku a spôsob výpočtu určuje prevádzkovateľ a ktorý je odmenou za využitie infraštruktúry a jeho nabíjacej stanice. Výška poplatku je uvedená na webovom rozhraní
  • prevádzkovateľomje právnická osoba, ktorá je majiteľom alebo oprávneným prevádzkovateľom nabíjacej stanice pre elektromobily.
1.2. Aké služby poskytujeme?

Poskytujeme služby verejného nabíjania elektromobilov za odplatu na verejných nabíjacích staniciach e-ŠTEKER. Prostredníctvom webového rozhrania EVMAPA umožňujeme užívateľom komunikáciu s nabíjacou stanicou a platobným systémom, realizáciu platieb za nabíjanie, vystavovať im doklady o úhradách za poskytnuté služby a dobíjať predplatený kredit, ktorý potom môžu využiť pri platbe za nabitie elektromobilu na podporovaných nabíjacích staniciach. Lokalizáciu nabíjacích staníc e-ŠTEKER nájdete na navigačných nástrojoch EVMAPA, ale aj na iných dostupných navigačných nástrojoch, napr. Google Maps a pod. ako aj na webovej stránke prevádzkovateľa www.esteker.sk

1.3. Čím sa riadi náš právny vzťah?

Náš právny vzťah sa riadi nasledovnými dokumentmi:

  • Podmienkami používania webového rozhrania, ktoré upravujú ochranu osobných údajov, ochranu obsahu webového rozhrania a niektoré ďalšie vzťahy súvisiace s využívaním webového rozhrania
  • podmienkami a pokynmi uvedenými na webovom rozhraní; a v otázkach tu neupravených aj nasledovnými právnymi predpismi:
  • zákonom č. 40/1964 Z.z., občianskym zákonníkom, v účinnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“);
  • zákonom č. 205/2007 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (v prípade, ak ste spotrebiteľom). Ak sa vaše bydlisko alebo sídlo nachádza mimo Slovenskej republiky, alebo ak náš právny vzťah obsahuje iný medzinárodný prvok, beriete na vedomie, že náš vzťah sa riadi slovenským právom.
1.4. Ako vyjadríte súhlas s obchodnými podmienkami?

Svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami vyjadríte vkladom kreditu na užívateľský účet alebo úhradou kreditu formou Priamej platby v prípade že ste neregistrovaný užívateľ na portáli EVMAPA.

Znenie obchodných podmienok môžeme meniť alebo doplňovať. Vaše práva a povinnosti sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za účinnosti ktorého vznikli.

2. POSKYTOVANÉ SLUŽBY EVMAPA

2.1. Aké služby možno prostredníctvom webového rozhrania využívať?

Na webovom rozhraní je uvedený zoznam nabíjacích staníc spolu s typom nabíjania, ktorý daná stanica umožňuje. Ďalej sa pri vybraných staniciach zobrazuje hodnotenie užívateľov, fotografie stanice a informácie o dostupných doplnkových službách. Pri každej nabíjacej stanici je uvedený jej prevádzkovateľ.

Ak máte na webovom rozhraní zriadený užívateľský účet a na účte máte vložený dostatočný kredit, máte možnosť z vášho elektronického zariadenia aktivovať vybranú nabíjaciu stanicu a spustiť nabíjanie. Cena elektriny na príslušnej nabíjacej stanici a poplatok za využitie nabíjacej stanice, vrátane všetkých daní a prípadných ďalších poplatkov, sú uvedené na webovom rozhraní pri každej jednotlivej nabíjacej stanici.

2.2. Ako prebieha nabíjanie?

Na spustenie nabíjania je potrebné elektronické zariadenie s prístupom k internetu, alebo mobilný telefón s možnosťou volania na aktivačné telefónne číslo stanice. (hovorné sa neúčtuje).

Ak na nabitie treba určitú minimálnu výšku kreditu, táto skutočnosť je uvedená na webovom rozhraní.

Prostredníctvom vášho elektronického zariadenia aktivujete vybranú nabíjaciu stanicu. V určenej dobe treba fyzicky na mieste spustiť nabíjanie. Podľa skutočnej spotreby zistenej na nabíjacej stanici sa vám odpočíta kredit z vášho užívateľského účtu.

Návod na aktiváciu vami vybranej stanice je zobrazený na webovom rozhraní.

O aktivácii nabíjacej stanice budete vyrozumení podľa vašej voľby e-mailom alebo SMS správou.

2.3. Ako zistíte aktuálnu cenu?

Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami beriete na vedomie, že poplatok za využitie nabíjacej stanice uvedený priamo na nabíjacej stanici sa môže líšiť od poplatku za využitie danej nabíjacej stanice uvedeného na webovom rozhraní. Zároveň súhlasom s týmito obchodnými podmienkami beriete na vedomie, že pri využití kreditového systému portálu EVMAP pre vás platia poplatky za využitie nabíjacej stanice zobrazené pri jednotlivých nabíjacích staniciach na webovom rozhraní.

3. PODMIENKY POUŽĺVANIA KREDITU

Pri využívaní služby nabíjania elektromobilu treba na užívateľský účet vložiť vopred kredit.

3.1. Ako vloženie kreditu prebieha?

Prostredníctvom vášho užívateľského účtu si zvolíte možnosť dobitia kreditu. Zvolíte si sumu, na ktorú chcete kredit dobiť a spôsob úhrady. Pri dobití kreditu treba ešte uviesť požadované údaje, predovšetkým meno a priezvisko, adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.

3.2. Aké spôsoby platby prijímame?

Vložiť kredit možno predovšetkým týmito spôsobmi:

  • bezhotovostne pred poskytnutím služby prevodom na bankový účet (pokyny vám budú oznámené na webovom rozhraní);
  • prostredníctvom služby GoPay
  • prostredníctvom služby PayPal PayPal.
Prípadné ďalšie spôsoby platby sú uvedené na webovom rozhraní.

3.3. V akej mene možno platiť?

Úhrada je možná v mene EUR.

3.4. Ako možno kredit využívať?

Kredit možno využívať na úhradu za nabitie elektromobilu na nabíjacích staniciach využívajúcich platobný systém EVMAPA.

3.5. Ako získate daňový doklad za nabitie elektromobilu?

Ihneď po čerpaní kreditu za nabitie elektromobilu vám bude daňový doklad za túto platbu poslaný na e-mail alebo je k dispozícii na užívateľskom portáli EVMAPA.

3.6. Je možné požadovať vrátenie vloženého kreditu?

Kredit vložený na užívateľskom účte môžete využiť po neobmedzene dlhý čas. Počas existencie vášho užívateľského účtu prevádzkovateľ EVMAPA kredit nevracia (ustanovenia o odstúpení od zmluvy podľa občianskeho zákonníka sa nepoužijú). V prípade zrušenia užívateľského účtu alebo ukončenia prevádzky webového rozhrania Vám prevádzkovateľ EVMAPA kredit vráti. Vrátenie kreditu z užívateľského účtu prebieha prevodom na vami zvolený účet alebo iným spôsobom, na ktorom sa dohodneme. Podmienkou na vrátenie nevyčerpaného kreditu je preukázanie vašej totožnosti.

4. REKLAMÁCIA

Vaše práva pri nekvalitnom plnení našich služieb sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

4.1. Ako reklamovať dobitie kreditu?

Ak vám kredit nebol pripísaný na váš užívateľský účet, alebo ak kredit nebol pripísaný v správnej výške, ihneď nás kontaktujte prostredníctvom kontaktného e-mailu alebo telefónu. Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame priložiť doklad o uskutočnení platby.

Ak je reklamácia oprávnená, pripíšeme vám kredit v správnej výške.

Reklamácie vybavujeme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní.

4.2. Ako reklamovať služby poskytnuté na nabíjacích staniciach?

Ak dôjde k tomu, že príslušná nabíjacia stanica nie je v prevádzke, nemožno ju aktivovať z webového rozhrania, prevádzkovateľ neprijíma kredity, alebo ak má služba iné nedostatky, môžete nás kontaktovať prostredníctvom kontaktného e-mailu, telefónu alebo užívateľského účtu. Ak sa ukáže, že chyba je na našej strane, poskytneme vám maximálnu podporu a nedostatky vybavíme k vašej maximálnej spokojnosti.

5. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

5.1. Aké oprávnenia máme na výkon našej činnosti?

Na poskytovanie služieb máme právo na základe živnostenského oprávnenia a zápisu predmetu činnosti prevádzkovateľa v Obchodnom registri. Na našu činnosť nepotrebujeme žiadne iné povolenia.

5.2. Ako vybavujeme sťažnosti?

Prípadné sťažnosti vybavujeme prostredníctvom nášho kontaktného e-mailu. Okrem toho sa môžete obrátiť na subjekty uvedené v článku 5.1. Vo vzťahu k našim zákazníkom nie sme viazaní žiadnymi kódexmi správania, ani žiadne nemáme.

5.3. Ako vybavujeme sťažnosti?

Pri poskytovaní služieb sa používajú prostriedky komunikácie na diaľku (predovšetkým sieť internet). Náklady vzniknuté pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku (najmä náklady na internetové pripojenie alebo na telefonické hovory) si hradíte sami. Tieto náklady sa nelíšia od bežnej sadzby.

Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia s nami súvisiaca so službami prebieha v písomnej forme, a to buď zaslaním e-mailu, správy SMS, doporučeného listu alebo osobným doručením. Z našej strany vám budeme doručovať na adresu elektronickej pošty, ktorú ste nám uviedli.

Prevádzkovateľ nabíjacích staníc e-ŠTEKER prehlasuje, že nezhromažďuje žiadne osobné údaje užívateľov. Osobné údaje užívateľov využíva pre účely zabezpečenia platobných transakcií prevádzkovateľ portálu EVMAPA a zásady ich ochrany sú uvedené v Podmienkach použitia webového rozhrania na webovej stránke evmapa.cz

V prípade, že niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok je neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa svojím zmyslom najviac blíži neplatnému, neúčinnému alebo nepoužiteľnému ustanoveniu. Neplatnosťou, neúčinnosťou a nepoužiteľnosťou jedného ustanovenia nezaniká platnosť ostatných ustanovení. Meniť a dopĺňať obchodné podmienky možno iba písomnou formou.


Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. 4. 2024.